Om bidraget:

Kavli är ett av Nordens stora livsmedelsföretag. Välkänt för mjukost på tub, majonnäs och hamburgerdressing. Men den höga kännedomen till trots är det få som vet att Kavli har skänkt hela, alltså 100%, av sitt årliga överskott till välgörande ändamål i över 60 år. Strax under 1,2 miljarder(!) kronor har delats ut till organisationer som BRIS, Mind, Städa Sverige och Sveriges Stadsmissioner för att nämna några.

Kavli har aldrig tidigare gjort en stor sak av sitt välgörenhetsengagemang, så när ett nytt koncept skulle lyfta det hoppades vi på ökad försäljning eftersom ökad försäljning ger mer pengar till välgörande ändamål. Resultatet blev ”Gör världen mjukare” – en blinkning till Kavlis utbud av mjuka produkter, och till alla sätt som Kavli gör världen mjukare med den årliga utdelningen.

”Gör världen mjukare” – en blinkning till Kavlis utbud av mjuka produkter, och till alla sätt som Kavli gör världen mjukare med den årliga utdelningen.