Om bidraget:

McDonald’s ville skapa en produktnära annons som lyfter McDrive under sommaren.

INSIKT
McDrive är verkligen en oslagbar lösning när du är ute på vägarna, men precis som med allt annat är ingen upplevelse alltid helt perfekt. Vi insåg att det finns en sak som de flesta känner igen när de äter på McDonald’s om somrarna: Måsarna. McDonald’s lockar inte bara hungriga människor, de lockar också hungriga måsar. En observation som kändes sann och gav McDonalds lite härlig självdistans.

LÖSNING
Printen lyfter McDrive i allmänhet och Filet-o-fish i synnerhet genom att dramatisera ett bekant irritationsmoment: måsar som ivirgt försöker stjäla din McDonald’s-mat. Ett problem som inte är unikt för McDonald’s, men som är särskilt påtagligt just runt deras restauranger och McDrive. Där cirkulerar måsarna som gamar på ett nästan Hitchcock-liknande sätt. Men i bilen är du i skydd från fåglarna. Genom att inkludera ett taktiskt erbjudande på Filet-o-fish & Co i annonsen ökar vi relevansen för scenariot.

”McDrive är verkligen en oslagbar lösning när du är ute på vägarna, men precis som med allt annat är ingen upplevelse alltid helt perfekt.”