Loading...
Guldägget 20202020-05-29T14:22:30+00:00

GRATTIS ni vinnare av Guldägg och specialpriser av alla sorter. Grattis till alla nominerade, alla kreatörer och marknadschefer och idémakare, byråer och annonsörer. Ert arbete och ert mod bidrar till våra fria nyhetsmedier och det snillrika ekosystemet av prenumerationer, annonsintäkter och redaktörsarbete.


GRATTIS Gustav Egerstedt & Alexander Rehnby till Guldblick
till strålande form för MUSICAL MASSACRE 2!

JURYNS MOTIVERING:

”Årets pristagare vinner tack vare den mordiska beslutsamheten, diaboliska envisheten och knivskarpa formkänslan. Juryn chockades av den grymt säkra regin, fasansfullt utstuderade grafiken och det övernaturligt pricksäkra visuella språket. Det är med skräckblandad förtjusning som vi hälsar Gustav Egerstedt och Alexander Rehnby välkomna in i Guldblicksakademien tack vare deras jobb Musical Massacre 2! Stort Grattis!”


GRATTIS Petter Nylind till Guldskrift
till strålande copy för APOTEK HJÄRTAT!

JURYNS MOTIVERING:

”Det är otroligt svårt att vinna guldskrift. Varje ord i varje bidrag vägs på guldvåg av en handfull synnerligen kinkiga copywriters. Därför är årets vinnare kanske den mest briljanta någonsin. För hen har lyckats med den oerhörda bedriften att vinna guldskrift utan att behöva skriva ett enda ord själv. Ena halvan är skriven av en gammal psalmist – den andra av någon underbetald farmaceut. Men kombinationen är så pass genial att segern ändå är solskyddsfaktor 12! Stort grattis till Israel Kolmodin (som gick ur tiden för drygt 300 år sedan), random medarbetare på Apotek Hjärtat – men framförallt – Petter Nylind på Åkestam Holst NOA för Den Clarityn 10 mg nu kommer!”


GRATTIS guldägg i kategorin Annonsering
Åkestam Holst NOA & Pressbyrån / Reitan Convenience

JURYNS MOTIVERING:

”På samma ögonblickliga sätt som dessa ikoniska bilder förändrade hur vi såg på krig, konflikter och elände lyckas dessa annonser förmedla hur viktigt det är med pressfrihet. Genom att ta bort det som väckte känslor i originalbilderna lyckas man skapa annonser som verkligen berör. Världen behöver få se bilder som dom här och det behövs annonser som dom här för att påminna om det.”